loading...
جامانده ای از دیار خاکی
خدایا کمکم کن

دردودل

علی باقری بازدید : 229 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (0)
کربلا اگه مشرف شده باشین٬بین تل زینبیه تا خیمه گاه یه خیابون که نه٬بهتره بگیم یه کوچه تنگه که دو طرفش هم بازار کردن و از هر طرف جنسه که آویزون شده.....حالا تصور کن که مداح باید تو این مسیر چه زوری بزنه تا کاروان و کاروانیان به خاطر بازار از هم نپاشن !!!

با خودم تصمیم گرفته بودم که کاری نکنم که بعد از برگشتن حسرت لحظه ها و ثانیه های باطل و پوچ٬ آتیش به جیگرم بزنه ..... بنابرین چشم بر دنیا و بازارش بستم تا اینکه فریاد دختر بچه ای ۶-۵ ساله (از اعضای کاروان ما)حواسم رو متوجه گوشه ای از بازار کرد که داشت پدر و مادرش رو وادار به خرید عروسکی بزرگ و البته بی ریخت میکرد......پدر و مادر هم ٬ مهربان تر از همیشه و با ناز و نوازش و بوس  براش عروسک خریدن!!!!

صدای مداح هنوز هم به گوش میرسید ..... نوحه خانم رقیه(س) بود ...... "گریه نکن عمو برات آب میاره ٬ گریه نکن وگرنه اصغر از خواب میپره "

دلم طاقت نیاورد ......در حالیکه خودم رو کنترل کرده بودم به مادر دختر بچه گفتم:ای کاش از اینجا براش عروسک نمی خریدین ......... هنوز حرفم تموم نشده بود که با عصبانیت بهم گفت:حیف از دختر جوونی مثل تو نیست که خرافاتی باشه؟!!! ........... سریع رد شد و رفت ولی کاش می موند تا جوابش رو بدم.

بگم که من چیزی جز باادب بودن رو بهشون گوش زد نکردم و اگه این حرف خرافاته پس باید بدونن که دین شون بر خرافاته ...

"اخلاق و ادب نیمی از اسلام است." پس اسلام خرافاته؟

مگر نماز٬ نماد شکرگزاری و ادب به درگاه الهی نیست؟ پس خرافاته؟

پابرهنه تو بین الحرمین بودن نشانه ادبه. پس خرافاته؟

اذن دخول قبل از ورود به حرم ٬ ادبه. پس خرافاته؟

اینکه خدا در قرآن از ما خواسته تا "صدامون رو از صدای نبی بالاتر نبریم" ادبه. پس خرافاته؟

سفارش امام صادق(ع) بر خواندن نماز زیارت نشانه ادبه. پس خرافاته؟

مستحبه که با لباس های خاکی سفر به زیارت مشرف نشیم جز در سفر کربلا٬که همه نشانه ادبه. پس خرافاته؟

و هزاران دلیل و سند دیگه بر ادب دین ما.

اگه ادب در مرام شما خرافاته ....... من دوست دارم خرافاتی باشم



حالا فردا پس فردا هم دوس دارن که دختر دردانه شون حسین دوست باشه اما کسی نیست که بهشون بگه : "شمایی که حاضر نشدین به خاطر ادب و احترام به اهل بیت حسین(ع) ٬ عروسک رو از دست بچه تون بگیرین چه طور انتظار دارین که این فرد در آینده به خاطر حسین(ع) دست کسی رو بگیره؟؟!!!"

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
جدید

دردودل

درباره ما
Profile Pic
بخدا اگه شهدا حالا بودند پوست از سر بعضی ها میکندند..
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 133
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 898
  • بازدید کلی : 14,172
  • کدهای اختصاصی