loading...
جامانده ای از دیار خاکی
خدایا کمکم کن

دردودل

علی باقری بازدید : 93 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

افتخاراتی که این فیلم برای ایرانیان رقم زده عبارتند از :

تبریک سید محمد خاتمی به اصغر فرهادی :سید محمد خاتمی پس از موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین در کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی با ارسال پیامی این موفقیت را به هنرمند گراقدر ایرانی ، اصغر فرهادی و همکاران ارجمندش تبریک گفت .

تبریک سارکوزی :به گزارش مهر نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه ، افزود : جدایی نادر از سیمین فیلم تکان دهنده و فراموش نشدنی بود .

تبریک وزیر امور خارجه آمریکا: به گزارش فردا ، وزارت امور خارجه آمریکا نیز در توئیتر رسمی خود اعلام کرد : با اینکه در انتخاب برندگان جایزه اسکار نقشی نداریم اما بطور محرمانه برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" آرزوی موفقیت میکنم .

- در پی تصمیم دولت رژیم صهیونیستی مبنی بر پخش فیلم اصغر فرهادی در سینماهای سرزمین‌های اشغالی، هزاران اسرائیلی برای دیدن این فیلم ابراز علاقه کرده‌اند.

کسانی که از جایزه گرفتن فیلم "جدایی نادر ازسیمین" خوشحالند و فکر می کنند افتخار بزرگی برای ایران بوده به سوالات پاسخ دهند شاید غفلت از من و امثال من باشد :

چرا باید اینقدر از این فیلم ایرانی تقدیر شود ؟

چرا دولتمردان سیاسی و دشمنان ما از این فیلم تقدیر کردند ؟

واقعا در تاریخ سینمای ایران این فیلم بهترین بود ؟

مگر سرزمینمان یک کشور مذهبی و شیعی نیست ، به نظر شما اصغر فرهادی و همراهانش کدام نمادی از یک ایرانی بودند؟

یه خورده تامل کنید اگه همین فیلم رو مثلا در کشور فرانسه بازی می کردن و زنه دوست داشت به ایران بیاد بازم جایزه می گرفت؟؟

و ... ؟

فرهادی همچنین در حاشیه ی این مراسم، اقدام به دست دادن و گرفتن عکس یادگاری با آنجلینا جولی (بازیگر زن فاسد فیلم های آمریکا ونماینده ی صلح صهیونیستی ) نمود!

لیلا حاتمی بازیگر مشهور سینمای ایران، هفته ی گذشته، برای داوری، بعنوان نماینده ی منتخب سینمای ایران، با پوشش نامناسب در جشنواره ی فیلم مراکش حاضر شده و در مصاحبه با تلویزیون های خارجی اعلام کرد: خیلی خوشحالم که فیلم هایی که از نظر چارچوب های اخلاقی جزو خط قرمزهای اسلامی محسوب میشود، آزادانه در یک کشور اسلامی همچون مراکش به نمایش در می آید!.

دو نمونه ی فوق، تنها بخشی از فجایعی است که در عالم سینما و موسیقی کشور اتفاق افتاده است و به این ها اضافه کنید محتوای فیلم های داخلی یا وضعیت زندگی و تبلیغات و معاشرت و تصاویر جلسات خصوصی و عمومی هنرپیشگان و... که دل هر ایرانی غیرتمند را به درد می آورد.

به گزارش سینمافا، دکتر حسن عباسی در صفحه فرج اله سلحشور در یکی از شبکه های اجتماعی درباره فیلم «جدایی نادر از سیمین» نوشت: «جدایی نادر از سیمین؛ اگر چهار حرف اول را کنار هم بچسبانید، به واژه جناس می رسید. یکی از اسطوره های فراماسون است. در صحنه ای از فیلم ما دو شخصیت را در دو سوی خیابان می بینیم. خیابان نماد افتراق و دو شخصیت سمبل سرگشتگی انسان لیبرال است. فیلم در عمق خود، به جدایی ارکان معنویت از ظواهر مادی می پردازد و در نهایت به ...»

حسن عباسي كارشناس استراتژيك سينما و داور بيست و نهمين دوره جشنواره فيلم فجر، در گفت و گو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به داوري در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر، كدام فيلم را مناسب شركت در مراسم اسكار مي دانيد، با ارزيابي محتوايي آثار، بيان داشت: هيچ فيلمي را درمناسب اين كار نمي دانم.

وي در ادامه با اشاره به سازوكارهاي اسكار براي انتخاب فيلم ها و تأثير اكران در كشورهاي مختلف و ... تشريح كرد: جداي از همه فاكتورهاي لازم كه براي همه كشورها وجود دارد، براي سينماي ما، فيلمي كه در اسكار شركت مي كند بايد منتقل كننده شعائر ديني و نماينده آرمان هاي جمهوري اسلامي ايرن باشد، اما اكثر فيلم هاي نمايش داده شده دراين دوره جشنواره فليم فجر جز برخي ازاين آثارهمچون، «33 روز» و «راه آبي ابريشم» و تا حدودي «سيب و سلما» و «الزايمر»، حرفي در حوزه ايراني – اسلامي نداشتند.

عباسي در ادامه گفت: فيلمي كه به عنوان نماينده ايران براي مراسم اسكار معرفي مي شود بايد نسبت به آرمان هاي موجود نظام و پيام جمهوري اسلامي حرف جديدي براي نظام جهاني داشته باشد، لذا هيچ فيلم خاصي در جشنواره وجود نداشت كه بخواهد نماينده جمهوري اسلامي ايران در اسكار باشد.

اين كارشناس رسانه تأكيد كرد: صرفنظر از نمايش عمومي فيلم ها و پخش بين المللي، از نظر محتوايي، اگر بخواهيم بحث بيداري اسلامي و مقاومت اسلامي را در نظر بگيريم فيلم «33 روز» مي تواند تراز باشد، كه البته هيچ گاه اسكار چنين فيلمي را انتخاب نمي كند و در مباحث تمدني نيز «راه آبي ابريشم» را مي توان در نظر گرفت كه اين فيلم هم با مباحث تمدني غرب هماهنگي ندارد.
عباسي با اشاره به فيلم «سيب و سلما» و «آلزايمر» گفت: اين دو فيلم نيز به سبب اين كه همراهي و هماهنگي با نگاه و نظام بين الملل از حيث صهيونيست ها ندارند، قاعدتا زمينه ظهور و بروز پيدا نمي كنند.

اين كارشناس رسانه در پايان اظهار داشت: فيلم هايي كه پيامي از ايران و انقلاب را منتقل كنند را به هيچ وجه در اسكار نمي پذيرند و در مقابل، فيلم هايي كه ممكن است اسكار پذيراي آنها باشد، بخشي از آثار سينماي ايران هستند كه پيامي از جمهوري اسلامي منتقل نمي كنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
جدید

دردودل

درباره ما
Profile Pic
بخدا اگه شهدا حالا بودند پوست از سر بعضی ها میکندند..
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 287
  • بازدید سال : 1,055
  • بازدید کلی : 14,329
  • کدهای اختصاصی