loading...
جامانده ای از دیار خاکی
خدایا کمکم کن

دردودل

علی باقری بازدید : 93 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

تاوان بازی با دم شیر!

پس از مدتها بالاخره روز موعود فرا رسید. از چند روز قبل دنبال این بودم که با توجه به عدم پخش سوال از رئیس جمهور هر طور که شده بتوانم از نزدیک این جلسه را مشاهده کنم. با لطف یکی از دوستان سرانجام این اتفاق رخ داد و توانستم مجوز ورود به مجلس در این روز تاریخی را بگیرم. قطعا روزی که برای اولین بار از رئیس جمهور کشور سوال میشود و حتی میتواند به نقطه عطف تحولات سیاسی تبدیل شود روز بزرگی است. وارد مجلس که شدیم جواب دکتر احمدی نژاد تازه آغاز شده بود. سر جای خود نشسته بودم و سعی میکردم حتما سخنان دکتر را با عکس العمل نمایندگان تطبیق دهم. در نهایت این جلسه همان شد که اقتدارگرایان از آن به شدت وحشت داشتند! بقیه در ادامه مطلب..............



علی باقری بازدید : 120 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)
قلاده های طلا برادر مفهومی شکارچی شنبه فیلمهایی برای آشکار شدن حقیقت سی امین جشنواره فجر در حالی عصر عصر یک شنبه ۲۳ بهمن پایان پذیرفت که باز هم یک فیلم در ژانر دفاع مقدس توانست با نمایش خوب قابل تامل سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر را از آن خود کند.آن چنان که روزهای زندگی به کارگردانی پرویز شیخ طادی توانست در چندین بخش ومهمترین آنها جایزه بهترین فیلم را بدست آورد. دراین میان نکته ای که در کنار درخشش ژانر دفاع مقدس وشیخ طادی باید به آن اشاره کرد اتفاقی است که در مراسم اختتامیه توسط شیخ طادی افتاد واین اتفاق چیزی نبود جز اینکه پرویز شیخ طادی (کارگردان سریالهای تاثیری گذاری مانند پشت پرده مه)سیمرغ بلورین خود به ابولقاسم طالبی اهدا کرد ودراین میان وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی این سیمرغ را به شیخ طادی بازگرداند و به او گفت که به پاس قدر دانی از ابولقاسم طالبی به خاطر ساخت فیلم سیاسی «قلاده های طلا» سیمرغ دیگری به او اهدا می شود. به ادامه مطلب مراجعه نمائیید
علی باقری بازدید : 101 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

نگاهی به عملکرد مردم در پیروی از حکم جهاد رهبری:

در کربلای جهاد اقتصادی کجا ایستاده‌ایم؟  

 

 

درپایان سالی قرار گرفته‌ایم که ولی فقیه زمان، آن را جهاد اقتصادی نامگذاری کردند.

 کلمه «جهاد اقتصادی»  را بارها شنیده و تکرار کرده‌ایم، اما آیا در این حکم جهاد، سهمی هم داشته ایم؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که چرا می‌گوییم «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد»، در حالی که  به حکم صریح جهاد اقتصادی توجهی نمی‌کنیم؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که چرا رهبر عزیز  به غیر از مسئولین، از تک تک  افراد جامعه خواستند که در این جهاد سهمی داشته باشند؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که  به عنوان یک دانشجو، طلبه ، مغازه دار، معلم ،پزشک، پدر و یا مادر خانواده، چه نقشی را می‌توانستم در جهاد اقتصادی ایفا کنیم؟!

تا کنون با خود فکر کرده‌ایم که با خاموش کردن یک لامپ اضافه هم می‌توانستیم قدمی در راستای جهاد اقتصادی برداریم و با همین نیت لامپی اضافی را خاموش کرده باشیم؟

تا کنون با خود اندیشیده ایم  که صرفه جویی در مصرف آب،نان  برق، گاز،  و دوری از تجملات در خرید  شب عید و...دقیقا میتواند مصداق تاثیر گذاریمان در جهاد اقتصادی باشد؟!

تا کنون با خود اندیشیده‌ایم که با خرید هر کلای ایرانی هم میتوانستیم قدمی در جهت پیشرفت جهاد اقتصادی بر داریم؟!

تا کنون با خود گفته ایم که با ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین هم میتوانستیم قدمی در این جهاد برداشته باشیم؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که چرا رهبری امسال را سال «جهاد اقتصادی» نامیدند؟ چرا نفرمودند سال کار اقتصادی یا  فعالیت اقتصادی یا بصیرت اقتصادی و یا سال تلاش اقصادی؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که با توجه به لغت جهاد در اصطلاح فقها، که به معنای گذشتن از مال و جان در راه بالا بردن كلمه‌ اسلام و برپا داشتن شعائر ایمان است، تا چه میزان از جان، مال و آبرویمان گذشته‌ایم؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که آیا جزء شهدای این جهاد اقتصادی بوده‌ایم یا خیر؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که اگر در زمان امام حسین (ع) بودیم، آیا به حکم جهاد امام عمل می‌کردیم؟ و یا با بهانه گیری و سرگرمی به مسائل فرعی و حاشیه‌ای از تکلیف اصلی خود فرار میکردیم؟!

تا کنون از خود پرسیده‌ایم که وقتی امام زمان(عج) ظهور کردند، آیا از ما نمیپرسند که چرا نسبت به حکم جهاد نائبشان عمل نکردیم؟!

تا کنون در سایت مقام معظم رهبری رفته ایم تا  به دنبال جزئییات و چگونگی جهاد اقتصادی بگردیم؟!

تا کنون کلمه جهاد اقتصادی را در جستجوی گوگل سرچ کرده ایم تا از تحلیل و تبیین های آن مطلع شویم؟!

تا کنون افرادی را از ضرورت این جهاد با خبر کرده‌ایم؟!

حال با خود بپرسیم که در این جهاد اقتصادی که رهبری از تک ک افراد جامعه خواستند که به این مهم عمل کنند چه نمره‌ای به خود می‌دهیم؟

همه ما میدانیم که محبت به ولی فقیه زمان به تنهایی نمی‌تواند عامل سعادت انسان شود، بلکه زمانی که این محبت منجر به معرفت و سپس اطاعت شود، میتوانیم امید به سعادت خود داشته باشیم.

اما هنوز فرصت باقیست چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند که شعار یک سال با پایان آن سال، به اتمام نمی‌رسد وبلکه تداوم و ادامه دارد.

اگر شما هم مانند حقیر تا کنون قدمی را در این راستا برنداشته‌اید به ادامه مطلب که سخنان مولا در رابطه با جهاد اقتصادی است مراجعه نمائیید، و دیگران را از ضرورت این حکم جهاد با خبر کنید.

 

علی باقری بازدید : 114 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

چرا گناه میکنیم؟

سوال: به شما میگویند که این کلید، کلید یک خانه بسیار زیبا و شکیل است و اگر آن را برداریدصاحب آن خانه میشوید، آیا این کار را انجام میدهید؟

 

اپلود سنتر عکس

به نظر شما چرا با اینکه میدانیم گناه کردن، بد است باز هم یه سمت گناه میرویم؟

علی باقری بازدید : 99 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

نام من سرباز کوی عترت است


دوره ی آموزشی ام هیئت است


پـادگـانـم چـادری شــد وصله دار


سـردرش عـکس علـی با ذوالـفقار


گـردان امـام حسـین مـحل خـدمتم


بهــر جـانبــازی پــی هــرفـرصتم


نقـش سردوشی مـن یـافاطـمه اسـت


قـمــقمـــه ام پـــرزآب عـلقـمه اسـت


اسـم رمـــــز حـــمله ام یــاس عــلی


افـــسر مـــافـــوقم عـــباس عــلی(ع)


گـرچه شـد فـرمانده ام غـایب ولی...


دلـــخـوشم بـــر نـــایبش ســـید عـلی



علی باقری بازدید : 82 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)
ظرف غذای نذری همسایه را نگرفتم، هاج و واج نگاهم کرد. گفتم غذا پخته ام و این زیادی است ...

 به او نگفتم که اگر فقط ده دقیقه سرکوچه بایستد

حتما یک نفر را می بیند که
سطل آشغال بزرگ را می کاود

 برای یافتن لقمه ای نان !!!!...


دوروبرمان پر است از یتیم، نیازمند و
کودکان خیابانی ...






یک محل را نذری میدهید، بی آنکه حواستان باشد

نیازمندان، زورشان به صف ایستادن نمیرسد

و اگر هم برسد، از لباسهایشان خجالت می کشند ...

علی باقری بازدید : 92 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء





شفا عالم سنی در حرم امام رضا (ع)
خبرنامه دانشجویان ایران:یکی از خادمان بخش فرهنگی حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت:مولوی  «سلطان محمد» از علمای سرشناس اهل سنت افغانستان که در شهر هرات سکونت دارد و از بیماری قلب رنج می برد، در حرم امام رضا علیه السلام شفا گرفت.»
وی در ادامه افزود: «این عالم سنی مذهب، عضو شورای هفت نفره افتاء افغانستان است و همزمان خطیب جمعه شهر هرات نیز به شمار می رود. او که پیرو مذهب حنفی است، چند ماه پیش به بیماری انسداد عروق (بسته شدن رگ های قلب) دچار شد و همه پزشکان وی را جواب کردند اما به گفته خودش، در خواب، امام رضا علیه السلام را رؤیت کرد و آن حضرت او را توصیه کرد که به حرم ایشان بیاید و شفای خود را بگیرد.»
مولوی «سلطان محمد» می گوید: «از خواب که بیدار شدم، ابتدا فکر کردم که هذیان دیده ام لذا تصمیم گرفتم برای درمان به پاکستان سفر کنم اما هنگامی که برای بار دوم به خواب رفتم، یک بار دیگر امام رضا به خواب من آمد و دوباره به من توصیه کرد که به حرمشان بروم تا شفا بگیرم. در خواب، امام رضا را با لباس سبز رنگ و بلندی مانند دشداشه عربی رؤیت کردم. ایشان بسیار زیبا و خوش سیما بودند.»
این عالم اهل سنت افغانستان می افزاید: «فردای آن روز که آن خواب را دیدم، برای دوستان و اطرافیان خودم تعریف کردم. بسیاری از شیوخ نزدیک به من، مرا مورد حمله قرار داده و گفتند “تو مشرک شده ای”، اما من که آن خواب را دو بار دیده بودم، تصمیم قاطع گرفتم که به ایران سفر کنم و به زیارت امام رضا بیایم. بالاخره قسمت شد و با یک کاروان از زائران افغانی شامل ۱۶۸ نفر به مشهد سفر کردیم.»
وی می افزاید: «اولین بار که به حرم رفتم، با اینکه تاکنون این مکان را ندیده بودم، اما به چشمانم غریب نمی آمد و برخی بخش های حرم را دقیقا در خواب رؤیت کرده بودم. حتی آن محلی که امام را دیده بودم را دیدم. ۳ روز از حرم خارج نشدم و به نماز، دعا، راز و نیاز سر کردم. بعد از ۳ روز هم کاروانی هایم که از بیماری من خبر داشتند به سراغم آمدند و خواستند مرا نزد پزشکان ببرند اما من حاضر نمی شدم بروم زیرا ایمان داشتم که شفا گرفته ام. با اصرار آنان ابتدا به آزمایشگاه و سپس نزد پزشکان رفتم. آنها گفتند هیچ اثری از بیماری در تو وجود ندارد.»
گفتنی است، مولوی «سلطان محمد» قصد دارد جمعه این هفته به مشهد مقدس سفر کند تا با علما و مراجع تقلید شیعه دیدار و گفت وگویی انجام دهد. / ابناء

علی باقری بازدید : 96 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

 بسم رب القهار 

 

هدیه به کثیفان وهابی آل سعود .... 

امیدوارم خوشتون بیاد......   

 

در ضمن ، اسم جلاله خدا رو لایق پرچم شما ترسو ها نمی دونم .... چون مرد نیستید.....  

همیشه تا کسی حمله نکنه ، کسی باهاش کاری نداره .... اما وقتی می بینم که مردم بی گناه بحرین ، رو به گلوله می بندید و به طور مظلومانه ای می کشیدشون و با دشمنای اسلام دست دوستی می دید، نتونستم ساکت بشینم...  

    و نشستم این پرچم رو برای شما شیاطین طراحی کردم.... 

جدید

دردودل

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
بخدا اگه شهدا حالا بودند پوست از سر بعضی ها میکندند..
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 128
  • بازدید سال : 896
  • بازدید کلی : 14,170
  • کدهای اختصاصی